Werkwijze Warbout Distributie

Bestellen
Bestellingen plaatsen bij ons is via de volgende opties mogelijk:
  • u kunt het beste via onze webshop bestellen
  • of via onze API koppeling
  • Telefonisch of via de mail bestellen is ook mogelijk maar geeft meer kans op vertraging of fouten waar wij niet de voorkeur voor hebben.

Alle bestellingen, welke voorradig zijn en op werkdagen vóór 15.00 uur worden besteld, zullen dezelfde dag verzonden worden met de DHL. Ook ontvangt u per mail op het moment van inpakken van uw order een bevestiging met Track & Trace nummer waarmee u de verzending in de gaten kan houden. Zaterdag leveringen zijn alleen in overleg mogelijk.

Verzendkosten van Warbout Distributie

  • Alle zendingen van boven de € 500,00 exclusief BTW worden gratis verzonden!
  • Bij zendingen beneden de € 500,00 exclusief BTW wordt € 9,50 verzendkosten voor Nederland in rekening gebracht

Orderkosten bij Warbout Distributie
Wij hanteren geen orderkosten voor web- en API orders en mailorders die automatisch verwerkt kunnen worden. Voor telefonische orders rekenen wij €7,50 verwerkingskosten.

Leveringswijze Verzendkosten bestellen voor:

  • Nederland DHL   € 9,50      15:00 uur
  • België DHL         € 12,50      15:00 uur
  • Duitsland DHL  € 12,50      15.00 uur

Twee of meer bestellingen op 1 dag
Wanneer u op één dag twee aparte bestellingen plaatst en deze zendingen worden naar hetzelfde adres afgestuurd, dan zullen wij deze toevoegen aan de bestaande bestelling als deze nog niet volledig is ingepakt. Zo wel dan worden het misschien 2 pakketten en kan het zijn dat er 9,50 extra verzendkosten in rekening worden gebracht.
Zaterdagzending
Een zaterdag levering is mogelijk. Dit kan met de DHL4You € 8,50 als het aan de richtlijnen voldoet. Mocht dat niet het geval zijn dan zijn de verzendkosten minimaal € 17,50.

Dropshipment
Dropshipments worden bij Warbout tegen dezelfde voorwaarden – zonder extra kosten voor u uitgevoerd.
U dient deze wel zelf als dropship order op de website in te voeren (of via de API door te geven). Telefonisch of per mail wordt dit niet ondersteund.
Een dropshipment bestelling zal maximaal twee keer worden aangeboden. Als de ontvanger van het pakket na twee keer aanbieden het pakket niet heeft aangenomen, komt een dropshipment zending bij ons retour dan zal het product gecrediteerd worden. Hiervoor zullen geen restock kosten in rekening worden gebracht. Mocht de klant de bestelling toch opnieuw willen ontvangen dan is dit mogelijk, mits het product nog op voorraad is.
Hiervoor dient u zelf een nieuwe order te plaatsen, er worden dan wel opnieuw verzendkosten in rekening gebracht.

Overige opties
Het is mogelijk om uw bestelling op een bepaalde datum te laten afleveren. Geef dit bij het plaatsen van uw bestelling aan in het opmerkingenveld. Let op: wij kunnen alleen op een bepaalde dag versturen. Normaal gesproken wordt het dan de volgende dag bezorgd.

Backorder
Wanneer niet alle producten uit uw order voorradig zijn, worden de backorders kosteloos nagestuurd met de volgende bestelling. U hoeft hier niks voor te doen. Wilt u de backorders eerder willen ontvangen dan komen er €9,50 extra verzendkosten bij. Liever geen backorders? Kijk dan als u het bestelt op onze website of de producten voorradig zijn.

Afhalen
U kunt uw bestelling ook bij ons afhalen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Op het moment dat u onze factuur in de email ontvangt dan liggen de producten voor u klaar. De betaling geschied conform uw standaard betaalwijze. Als u onze factuur heeft ontvangen dan kunt u deze uitprinten en getekend meenemen. U geeft de getekende kopie af als u de order ontvangt. Let goed op! tussen 15.30 en 17:15 uur is door drukte afhalen NIET mogelijk.

Pakket schade tijdens het verzendproces
Mocht er onverhoopt tijdens transport schade zijn ontstaan, meldt dit altijd direct bij de chauffeur van de betreffende pakketdienst. Is het pakket ernstig beschadigd? Dan mag u het pakket weigeren aan de deur en zal het pakket naar ons terugkomen. Wij vragen u dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten, dan sturen wij een vervangende bestelling op. Zonder schademelding kan uw transportschade niet in behandeling worden genomen.

Retouren
Na inlog op onze site kunt u retouren eenvoudig aanmelden. Na goedkeuring krijgt u een retournummer – geeft dit duidelijk op de zending aan. Alleen met retournummer kan uw zending goed en snel worden verwerkt. Voor commerciele RMAs kunnen kosten worden berekend.

Terugroepproces
Warbout Distributie werkt met ANB5 Business Suite software waarmee wij in staat zijn om momentaan de goederenstroom in te zien van een product, zowel inkomend als uitgaand. Door de uitgebreide registraties in ons logistieke proces zijn we in staat om op basis van EAN, lot-nummer of serienummer exact te bepalen welke producten waar vandaan komen en wie ze uiteindelijk heeft ontvangen.

Een terugroep proces wordt gestart door een eerste melding aan info@wbdis.nl waarin een koper aangeeft een gevaarlijke situatie te voorzien. Ook kan een terugroep proces opgestart worden van uit onze afdeling quality control zodra RMA waarden onze grenswaarden overstijgen.

In samenspraak met de fabrikant wordt dan bepaald wat de situatie is en welke van de volgende maatregelen kunnen worden genomen:

  • reparatie of vergoeding van dit individuele geval
  • (tijdelijk) stilleggen distributie van dit product
  • terugroepen bestaande voorraad in de keten
  • terugroepen getroffen producten bij de consumenten voor zover de eindgebruiker traceerbaar is.

Betaalmethodes
U kan bij ons bestellen op rekening. U ontvangt van ons een factuur die u binnen 7 dagen dient te betalen. U kan ook direct via iDeal betalen op de site na plaatsen van uw order of via www.wbdis.nl/betalen